آزمایشگاه دنا آزمایشگاه لوگو آزمایشگاه دنا آزمایشگاه

آزمایش PCR کرونا

 در حال حاضر ، واکنش زنجیره ای پلیمری (PCR) و آزمایش آنتی بادی از روشهای اصلی آزمایش کوید 19 در سیستمهای بهداشتی جهانی برای مبتلایان و افراد مشکوک به بیماری است. 

در حال حاضر در اکثر آزمایشات Covid-19  که تشخیص بر اساس آن صورت می گیرد ازروش PCR استفاده می شود. در این ازمایش اطلاعات ژنتیکی RNA ویروس را تشخیص می دهند. این تست فقط در صورت وجود ویروس و کسی که به طور فعال آلوده باشد مثبت می شود.

 

آزمایش PCR به جای حضور پاسخ ایمنی بدن یا آنتی بادی ، برای تشخیص مستقیم وجود RNA ویروس استفاده می شود. با تشخیص RNA  ویروسی ، که قبل از تشکیل آنتی بادی ها یا علائم بیماری در بدن وجود دارد، آزمایشات می تواند خیلی زود تشخیص دهد که کسی ویروس دارد یا نه.

 

 "PCR  به ما نشان می دهد که چه کسی آلوده شده است. بدین ترتیب این افراد می توانند زود قرنطینه شوند. این مزیت واقعی آزمایش PCR است ، که می تواند زنجیره انتقال را بشکند و تصویری واضح تر از آنچه اتفاق می افتد بگیرد. 

 

با بررسی آماری آزمایش PCR برای انبوهی از نمونه های سواب حلق و بینی افراد در یک جمعیت، مقامات بهداشت عمومی می توانند تصویر واضح تری از شیوع بیماری Covid-19  در آن جمعیت بدست آورند.